zondag 23 juni 2013

D66 bezorgd om Dorpsbos Doorwerth (2)

Zaterdag 22 juni heeft de boswandeling plaatsgevonden in het Dorpsbos in Doorwerth. Voorafgaand werd door Bas Rodenburg (Groen Links), Coen van Dijk (D66) en Danielle Gerritsen (GB) uitgelegd aan de aanwezigen, waaronder wethouder Weeda, dat er een amendement in de maak is om het bos beter te beschermen. Het idee achter dit amendement is om in het bestemmingsplan vast te laten leggen welke oppervlaktes groen er minimaal behouden moeten blijven in het Dorpsbos. Het lijkt er op dat dit amendement raadsbreed aangenomen gaat worden. aan de aanwezigen, waaronder wethouder Weeda, het plan uitgelegd en toegelicht.

Vervolgens is onder leiding van Jan den Ouden een wandeling door het bos gemaakt. Jan legde op inspirerende wijze uit wat het belang van het bos is midden in het dorp. Maar ook welke gevaren op de loer liggen en hoe we groen beter kunnen beschermen. Tijdens de wandeling was er veel ruimte voor vragen, discussies, ideeën, alternatieven, etc. De aanwezige pers stelde vragen, maakte foto's en schreef driftig mee.

Woensdag 26 juni a.s. tijdens de raadsvergadering vindt de besluitvorming plaats met betrekking tot de plannen van het Dorpsbos.

Flyer Dorpsbos Doorwerth