maandag 19 juni 2017

SchildFest evenement in Wolfheze

Het Schild, centrum voor blinden en slechtzienden in Wolfheze, organiseerde op 10 juni 2017 een ééndaags cultureel festival ‘Het Schildfest’ ter gelegenheid van het 105-jarig bestaan. Het Schildfest-team heeft dankzij een uitstekende organisatie ruim 1100 bezoekers die dag met volle teugen van het festival, de zorg en aandacht en de faciliteiten laten genieten.

Het was een veelzijdig en bijzondere festival met een goede sfeer mede ook dankzij het prachtige weer.

Danielle Bondt had zich namens D66 als vrijwilligster aangemeld en het was haar taak die dag om een blinde gast uit Alphen te begeleiden, omdat hij zonder zijn jonge blinde geleidehond was gekomen. Als raadslid was het voor Danielle ook interessant om van hem te horen, hoe het Sociale Domein in zijn woonplaats was geregeld voor gehandicapten. Hij vertelde welke hindernissen en obstakels hij bij zijn PGB aanvraag in Alphen had moeten overwinnen. Uit zijn verhalen begreep Danielle dat we het in Renkum nog niet zo gek georganiseerd hebben.

Het was een bijzondere feestelijke dag.