woensdag 18 oktober 2017

Wandelpad bij Valkenburchtflat wordt opgeknapt!

Het wandelpad nabij de Valkenburchtflat in Oosterbeek wordt opgeknapt. Dat maakt het college van Burgemeester en Wethouders bekend naar aanleiding van vragen van D66 Renkum.

De fractie van D66 maakte zich zorgen over het pad langs de Valkenburglaan. Door de matige staat hiervan gingen bewoners, al dan niet met rollator, op de openbare weg lopen. En dat levert soms gevaarlijke situaties op. Het ‘pad probleem’ speelde al enige jaren zonder dat het tot een goede oplossing kwam. Na overleg met de leiding van De Valkenburchtflat hierover, heeft D66 raadslid Rein Bouwman schriftelijke vragen gesteld over het pad om te proberen toch tot een oplossing van het probleem te komen.

In antwoord op de schriftelijke vragen laat het college weten het pad op korte termijn aan te gaan pakken. ‘Het pad wordt opnieuw voorzien van een halfverharding. Hiermee krijgt het pad eenzelfde opbouw en uitstraling als het pad dat eerder dit jaar is aangepakt. Uitvoering van de werkzaamheden starten eind oktober 2017.

Mooi resultaat!